Dag 3 - De camper en Hot Water Beach - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van Dick Bernhard - WaarBenJij.nu Dag 3 - De camper en Hot Water Beach - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van Dick Bernhard - WaarBenJij.nu

Dag 3 - De camper en Hot Water Beach

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick

22 December 2014 | Nieuw Zeeland, Hot Water Beach

Allebei ruim voor de wekker wakker, dus heel rustig gereed maken voor het ontbijt. De ontbijtzaal van het hotel wordt verbouwd (of moet nog gebouwd worden), dus we krijgen vouchers voor een ontbijt bij een tentje vlak om de hoek. Daar blijken we de keuze te hebben uit muesli, havermout of havermout… niet helemaal mijn ding qua ontbijt, maar ach, er zit koffie en toast met jam bij dus het voldoet. En meteen lekker buiten in het zonnetje ontbijten, een goed begin van de vakantie.

Dan terug naar het vliegveld, want daar is de plek waar we moeten worden opgepikt voor de transfer naar de camperverhuurder. Na wat zoeken en bellen komt dat ook voor elkaar, en als de administratieve zaken zijn geregeld en we een korte uitleg over de ins en outs van het vehikel hebben gehad kunnen we!
Op weg, rechts zitten, links rijden, een bus van 7 meter lang… Geen enkel probleem!

Eerst maar eens proviand inslaan, dus bij de supermarkt om de hoek flink ingeslagen zodat we de eerste dagen door kunnen komen.
Het doel voor de eerste dag: het Coromandel schiereiland. Het rijden in NZ blijkt mee te vallen, de medeweggebruikers zijn aardig relaxed. Na wat zoeken vinden we de snelweg in de goede richting en schieten we lekker op. Eenmaal op het schiereiland wordt het landschap een stuk bergachtiger en de wegen uitdagender. Daar blijkt het links rijden met een wat bredere wagen op vrij smalle wegen toch nog wel even wennen (vooral voor de bijrijder…)

In de loop van de middag komen we aan bij Hot Water Beach, waar we gelukkig makkelijk een plek vinden voor ons tijdelijke huis. De camping is groot en goed voorzien, maar wij rare Hollanders kiezen natuurlijk voor een plekje achteraf waar geen stroom is… maar wat wel heeeeel mooi is!

Eerst maar een welverdiend koud biertje (want we hebben een koelkast!), en dan de omgeving maar eens een beetje verkennen. We wandelen naar Hot Water Beach. Daar kun je op bepaalde momenten van de dag een kuil graven die dan volloopt met heet water dat daar opborrelt. (Uiteraard kan de toerist daarvoor overal in de buurt een schep huren).

Terug bij de camper tijd om een maaltje te bereiden. We zijn als doorgewinterde kampeerders natuurlijk best wat gewend, maar in zo`n kleine ruimte en met een minimale keukenuitrusting is het een beetje onwennig. En inmiddels begint de jetlag zich ook te roeren, dus snel eten, bed klaarmaken en tukken!