Dag 8 - Ohakune - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Dick Bernhard - WaarBenJij.nu Dag 8 - Ohakune - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Dick Bernhard - WaarBenJij.nu

Dag 8 - Ohakune

Door: Myra

Blijf op de hoogte en volg Dick

27 December 2014 | Nieuw Zeeland, Ohakune

Vanochtend op tijd op; we gaan weer verkassen. Eerst nog even boodschappen doen in de supermarkt in Te Kuiti en daarna op pad. De bestemming is ditmaal Ohakune, een plaats die aan Tongariro National Park ligt. De reis er naar toe verloopt voorspoedig en het is weer een mooie route….we gaan er al aardig aan wennen! Om iets voor haf 12 zijn we op de bestemming aangekomen en krijgen we een aardig plekje aan een kabbelend stroompje toegewezen. Hier staan we gelukkig iets minder hutje mutje dan op de vorige camping. We boeken gelijk een shuttlebusje naar de beroemde Tongariro Crossing die we morgen gaan lopen. 18,5 km dwars door het national park met allerlei moois, zoals vulkaankraters en gekleurde meren. We mogen er 8 uur over doen, moet toch lukken?

Om alvast een beetje op te warmen rijden we Mountain Road op, waaraan een leuke wandeling ligt naar een waterval. De waterval is minder spectaculair dan die van gisteren, maar de wandeling is leuk. Zo bereiden we ons een beetje voor op morgen. Daarna rijden we Mountain Road nog een stukje verder tot boven de boomgrens, alwaar we kunnen genieten van een spectaculair uitzicht. Teruggekomen op de camping is er nog tijd om het stadje te verkennen. De tourist guide in onze auto heeft ons al verteld dat het een wintersportplaats is en 's zomers wat uitgestorven. Er is nu inderdaad weinig te beleven. Terug naar de camper om een boekje te lezen.

Vanavond maken we een prutje met groenten, rijst en chorizo. Wijntje erbij, toetje en tot slot thee/koffie met chocoladecake. Beetje een bodem leggen voor morgen ;-).

Even over het weer…..:

Tot nu toe mogen we niet klagen. De dagen beginnen meestal bewolkt en 's middags ligt de temperatuur tussen de 20 en 25 graden. Wolkje, zonnetje en vaak een fris briesje. Perfect weer om er op uit te gaan. Met die zon moet je trouwens erg oppassen: die brandt als een gek! Ik smeer factor 50 en het lukt me nog om te verbranden. Waar we nu zitten is het een stukje kouder dan de voorgaande bestemmingen. Dat zal komen omdat het hier hoger ligt. Vanavond dus een dikke trui aan, maar wel buiten eten. We hebben ten slotte vakantie en we zijn ook te lui om het bed weer om te toveren in een tafel met banken….