Dag 21 - Queenstown, the sequel - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Dick Bernhard - WaarBenJij.nu Dag 21 - Queenstown, the sequel - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Dick Bernhard - WaarBenJij.nu

Dag 21 - Queenstown, the sequel

Door: Myra

Blijf op de hoogte en volg Dick

09 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Vandaag staat de wandeling op de Queens Town hill op het programma. Na een heerlijke nacht zijn we laat op voor ons doen (8 uur) maar het is nog koel genoeg om lekker te lopen. Na ontbijt er op uit. De route naar de wandeling toe is al zo stijl dat wij ons bevreesd afvragen waar dit toe gaat leiden….Het is inderdaad aardig klimmen maar we worden beloond met prachtige uitzichten, o.a. op de paragliders die hier steeds maar van de berg afkomen.

Na de wandeling doen we de nodige inkopen en lunchen bij de camper. Deze hebben we mogen verplaatsen naar een veel mooier plekje. Volgens mij één van de beste van de camping, ze hebben zeker wat goed te maken! We doen ook even een wasje, keutelen wat aan. Daarna nemen we de gondel naar boven, we zijn nieuwsgierig wat daar is en of we de parapenters kunnen zien springen. Het ziet er zo gaaf uit, zouden wij dat ook…..

Op weg naar boven in het gondeltje besluit ik al dat ik niet durf. Boven blijkt een restaurant, wat winkeltjes en een soort rodelbaan te zijn. Wederom prachtige uitzichten. We genieten ervan onder het genot van een koel drankje. Als we weer beneden komen slenteren we nog wat door de stad en besluiten dan om bij de camper nog even lekker een boekje te lezen. Het is wederom fantastisch weer, dus echt genieten.

Vanavond koken we mama's macaroni. Niet zo lekker als thuis (want geen ketchup) maar toch heel smakelijk. Inmiddels hebben we kennis gemaakt met onze buren, een aardig Australisch stel. We vergelijken onze gehuurde campers en raken aan de praat. We vertellen van onze plannen om morgen op eigen houtje naar de Milford Sound te gaan. Zij weten ons te vertellen dat het een erg smalle, bochtige en drukke weg is met weinig kampeer mogelijkheden onderweg. Nu weten we waarom iedereen gewoon een trip boekt. Wij wilden dat eerst eigenlijk ook, maar voor vandaag zat ie al vol. Misschien morgen nog maar eens proberen…

Na koffie en thee en kletsen me de buren is het tijd om dit verslag weer bij te werken. Morgen vertrekken we hier weer. Queenstown is ons erg goed bevallen, wat een gemoedelijke en gezellige stad! Ik ben benieuwd wat de dag van morgen gaat brengen………..

• 09 Januari 2015 - 14:59

Nelleke:

Leuk om te lezen allemaal. Herkenbaar ook. Hier heb ik dus wel ge-paraglide (of hoe je dat ook schrijft). Veel plezier nog! Ik blijf lezen.