Dag 6 - Waitomo Caves - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Dick Bernhard - WaarBenJij.nu Dag 6 - Waitomo Caves - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Dick Bernhard - WaarBenJij.nu

Dag 6 - Waitomo Caves

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick

25 December 2014 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

1e kerstdag! We worden wakker, en mijn telefoon geeft aan dat het 7 uur is. Tijd om in aktie te komen dus, want we hebben weer woeste plannen! Na een sober keerstontbijtje (bammetje met pindakaas) en koffie/thee vertrekken we richting Waitomo Caves. Dan komen we erachter dat mijn telefoon een beetje in de war is, en het eigenlijk een uur vroeger is. Ach, zijn we mooi op tijd onderweg!

We hebben ervoor gekozen niet de snelste route te nemen, maar een route die ons wat mooier lijkt. Die blijkt ook mooi te zijn, we verbazen ons steeds weer over de verschillende soorten landschappen die we zien onderweg. Helaas is de wegbewijzering niet altijd even helder, en op een gegeven moment weten we het even niet. We staan even stil om te overleggen, en worden weer eens verrast door de vriendelijkheid en behulpzaamheid van de kiwi's. Een trucker die van de andere kant aankomt stopt, springt uit zijn wagen en komt naar ons toe om te vragen of we hulp nodig hebben. Gelukkig zijn we inmiddels aardig gewend aan het Nieuw Zeelands dialect (het Nieuw Zeeuws), dus we kunnen hem goed verstaan. Hij wijst ons feilloos de goede kant op, en zo komt het toch nog goed.

Al om iets over 11 uur reden we onze volgende camping op (jaja, die was gereserveerd door onze vriendinnen in Hot Water Beach). Receptiemevrouw uiteraard weer supervriendelijk en behulpzaam, we beginnen het haast gewoon te vinden!

Het doel van ons bezoek hier, de Waitomo Glowworm Cave, is de enige van de drie grotten die je hier kunt bezoeken die met kerst zijn geopend. We zijn hier nog een dag, dus we besluiten vandaag de deze grot, en morgen de Ruakuri Cave te bezoeken.

De Glowworm Cave dankt zijn naam aan de duizenden glimwormpjes die daar aan het plafond hangen. Bij de rondleiding in de grot hoort ook een klein boottochtje in stilte, waar je onder die prachtige verlichte plafonds doorvaart. Heel indrukwekkend!

Onze vriendelijke receptioniste had ons verteld dat het restaurant om de hoek een kerstmenu heeft vanavond, dus daar nog even langs om te reserveren voor vanavond. Dat lukt, en zo lijkt het erop dat we toch nog een beetje het kerstgevoel gaan krijgen hier.

In de middag nog even de Ruakari Bushwalk gedaan, op een paar kilometer van onze camping. Een korte maar prachtige wandeling door een stuk bos dat aandoet als tropisch regenwoud. De wandeling loopt hier en daar door natuurlijke tunnels en langs grotten en watervalletjes. Alweer prachtig! We verbazen ons ook over de vreemde planten en mossen die we zien.

Dan terug naar de camping, even een duik in het zwembad dat vlak voor onze deur ligt, het is inmiddels namelijk best wel warm en zonnig geworden.

Dan hoog tijd om de reisverslagen van de afgelopen dagen eens bij te werken! Binnenkort meer….

• 25 December 2014 - 10:07

Wilma Smit:

Leuk om jullie verslagen te lezen en prachtige foto's!
    Geniet van jullie mooie reis. Fijne kerstdagen Gr. Wilma

• 25 December 2014 - 11:11

Jolande Adema:

Wat leuk om op deze manier een beetje mee te reizen. Geniet lekker en hele fijne kerstdagen

• 27 December 2014 - 23:34

Papa Cees...:

Eindelijk na enig experimenteren jullie reisverslagen tot nu toe op het scherm van mijn pc getoverd en gelezen tussen 23.00 uur en nu (23.30 uur) en ook de foto's bewonderd. Uit de reisverslagen blijkt dat het daar erg mooi moet zijn . Geniet er maar lekker van.
    Hier vandaag (derde kerstdag) de hele dag gesneeuwd. Gisteren met de familie gegeten en veel plezier gehad.. Myra bedankt voor je brief...erg lief!
    Morgen en overmorgen ga ik fluiten op het internationale jeugd volleybaltoernooi in Apeldoorn.
    Daarna zal ik weer met heel veel belangstelling en nieuwsgierigheid jullie reisverslagen lezen.

Nogmaals heel veel plezier en tot ziens.