Dag 4 - Cathedral Grove - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van Dick Bernhard - WaarBenJij.nu Dag 4 - Cathedral Grove - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van Dick Bernhard - WaarBenJij.nu

Dag 4 - Cathedral Grove

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick

25 December 2014 | Nieuw Zeeland, Hot Water Beach

Omdat we erachter zijn gekomen dat een deel van de luxe die je in een camper hebt het niet doet als je geen 240V aansluiting hebt (en omdat we eigenlijk nog wel een dagje willen bijkomen) hebben we besloten nog een nacht te blijven, maar dan op een plek met stroom. Zo kunnen we de accu's even goed opladen, die van de camper en die van onszelf. Dat blijkt gelukkig geen probleem. Bij de receptie weet men ons wel te vertellen dat het vanaf 'boxing day' (tweede kerstdag) waarschijnlijk niet meer zal lukken om op de bonnefooi ergens een camperplaats te vinden. Vanaf die dag trekken namelijk ook alle kiwi`s er op uit. Dat gooit onze strategie van "we zien wel" nogal overhoop, we zullen blijkbaar toch wat moeten gaan plannen voor de komende 10 dagen. De dames van de receptie zijn superaardig en behulpzaam (zoals eigenlijk alle locals die we tot nog toe hebben ontmoet). We kunnen een plannetje gaan maken van waar we heen willen, en zij bellen dan de campings om plaatsen voor ons te reserveren. Top!

Nu maar eens kijken hoe dat allemaal werkt met water bijvullen, vuil water lozen, toiletreservoir leegmaken en zo. Dat blijkt allemaal niet zo ingewikkeld, alleen… waarom komt er niets uit die afvalwatertank? We hebben toch best wat water gebruikt?! En heel vreemd, de electronische indicator zegt ook dat de tank bijna vol is.. En eigenlijk liep die gootsteen wel heel langzaam leeg… Nou ja, dat zoeken we later wel uit.
Eerst leuke dingen doen!

We rijden naar het plaatsje Hahei, waarvandaan je een wandeling kunt maken naar Cathedral Grove. Gelukkig zijn we vroeg op pad en vinden we nog een parkeerplaats. Het uitzicht aan het begin van de wandeling is al schitterend!

De wandeling voert langs Gemstone Bay (dat een paradijs voor snorkelaars schijnt te zijn) en Stingray Bay. Daar schijn je bij laagwater nog wel eens een pijlstaartrog te kunnen spotten. De wandeling op zich is al heel erg de moeite waard.

We komen uiteindelijk aan bij Cathedral Grove. Een mooi baaitje dat zijn naam dankt aan de grot die daar is uitgesleten.

Wat overmoedig besluiten we even te gaan zwemmen, maar houden dat vrij snel voor gezien. Het water is toch wel wat fris, ook dat van de natuurlijke douche daar op het strand.

Even een beetje opdrogen en bijkomen op het strand, daarna terug, de camper op ons nieuwe plekje neerpoten, en plannen uitwerken voor de komende dagen. Ons plannetje geven we af bij de receptie, en die regelen alle reserveringen voor ons, top geregeld! Kunnen wij intussen eens geconcentreerd niks gaan doen! Oh wacht, er was nog die afvalwatertank…

Nog maar eens proberen, nee, geen druppel… Dan maar bellen met de roadside assistence van de verhuurmaatschappij, dus op naar de receptie. Om een lang verhaal kort te maken, nog 30 keer heen en weer naar de receptie, de technische man van de camping erbij met zijn ontstopper, uiteindelijk maar de conclusie getrokken dat de indicator gek is, en er geen probleem is! Verder geen energie meer aan verspillen!

Zo, eten maken, eten, wijntje drinken, alles bij elkaar nog een druk dagje. Nog steeds wat ontregeld van tijdsverschil dus weer vroeg onder de klamme lappen!